دينا أنور : الرجولة مش ممارسة جنس وانتصاب !!

دينا أنور : الرجولة مش ممارسة جنس وانتصاب !!

دينا أنور: الرجولة مش ممارسة جنس وانتصاب !!

كما تعودت الاعلامية دينا أنور تخرج بتصريح جعلها مثار للتهكم والاستنكار من رواد مواقع التواصل الاجتماعي فيس بوك وتويتر.

وعلقت دينا أنور مؤخرا على علاقة عمرو دياب ودينا الشربيني.

دينا أنور شفتان معصيتان أصفح عنهما (نزار قباني)

وكتبت عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي  Facebook بوست مطول قالت فيه:

طيب .. !!

عشان واضح إن عمرو دياب حط معظم الرجالة في وضع محرج بعد كليبه الأخير مع حبيبته ” دينا الشربيني” ..

لزم التنويه لشوية نقاط غايبة عن معاليكم ..من باب فكروهم و نكدوا عليهم.. يمكن تتعلموا من عمرو إن الرجولة مش بس عضلات و حركات و انتصاب و ممارسة جنس .. الرجولة مواقف و التزامات و احتواء و سند .. و كل حاجة بتيجي بعديهم :

أولاً .. عمرو دياب لا هو ابن باشاوات و لا حفيد ملياردير و لا جدوده كانوا إقطاعيين .. عمرو دياب زيكم كلكم تعب و شقي و بدأ من تحت الصفر و نحت في الصخر بقاله أربعين سنة .. و كل العز و الغنى اللي هو فيه من شقاه و عرق جبينه و مجهوده و اجتهاده.

يعني لا في بقه معلقة دهب و لا لقى كنز علي بابا .. كل الحكاية إنه راجل نزيه و صرِّيف و بيحب يعيش و يتمتع و يدلّع اللي معاه بعد ما يكسب .. في ناس أغنى منه و أبخل من البخل و مابيهونش عليهم القرش و معيشين اللي حواليهم في ضنك و مرار.

بصور مثيرة| عودة دينا أنور لـ الفيس بوك بعد يومين من غلق حسابها (صور)

ثانياً: عمرو دياب راجل حقيقي .. اتجوز ثلاث مرات لكن عمره ما عرف اتنين ستات مع بعض في نفس الوقت .. عمره ماقهر واحدة على حساب التانية .. مافيش ست في حياته رفعت عليه قضية و لا طلعت في التلفزيون تشتكي من ندالته و لا اتكلمت عنه كلمة وحشة.

كل الستات اللي دخلوا حياته خرجوا بهدوء و شياكة و من غير فضايح و لا شوشرة .. و ده دليل إنه ابن أصول و عمره ما بيهين أي ست نامت في حضنه في يوم من الأيام .. و بيديهم حقوقهم و بيحافظ على علاقته الطيبة بيهم لدرجة إنهم ممكن يبقوا أصحابه و يصاحبوا بعض كمان ..!!!

ثالثاً .. عمرو دياب أب مثالي .. غنّى لبنته نور و هو منفصل عن مامتها .. غنى لولاده التوأم قمرين .. غنى لبنته كنزي و غنى كمان لجنا .. عمل تاتو باسم ابنه عبد الله و طلعه معاه في كليب.

رغم إنه عايش حياته بالطول و العرض مش بيهمل ولاده و بيأكد حبه لهم قدام الجمهور .. مش مراهق عاوز يبان صغير و بيخفي ولاده عشان المعجبات.

مش واطي زي فنانين تانيين في نفس نجوميته و شهرته و ثروته، انكروا نسب ولادهم و جرجروا أمهاتهم في المحاكم و بيدفعوا ملايين للمحاميين معدومي الضمير عشان يقللوا مصاريف دراستهم و يطلعوهم من مدارسهم الدولية.

نهى العمروسي ترد على تورط ابنتها نازلي كريم في فضيحة اغتصاب فندق فيرمونت

مافيش حد من ولاده طلع في فيديو و هاجمه أو فضح خسته أو قال له إنت من إمتى كنت موجود في حياتي.

رابعاً .. عمرو راجل تقيل بمعنى الكلمة .. مش بريالة و لا نسوانجي و لا ضعيف قدام أي تاء مربوطة .. تلاقيه في الكليب و الحفلات حواليه بنات تحل من على حبل المشنقة .. و رغم كده مركز بس في أغانيه و مزيكته.

وممكن يتغاضى عن حسرة معجباته و يطلب من حبيبته تطلع معاه عالمسرح عشان يطيب خاطرها من كتر الهجوم عليها.

زي ما عمل مع دينا الشربيني في بداية علاقتهم .. و زي ما مشي جنب مراته زينة ماسك إيدها عالريد كاربت و هو بيستلم جايزة ميوزك أوورد العالمية .. وزي ماغنى لشيرين رضا و هي مراته ماتخافيش أنا مش ناسيكي.

اعترافات منة عبد العزيز : فقدت عذريتي وأنا سني 15 واخواتي ميعرفوش عني حاجه !! صور

خامساً ..عمرو شباب جداً لكن ناضج .. مش عجوز بس برضه مش مراهق .. راكز كده و عاقل و راسي و واثق من نفسه.

متفتح و متنور و راقي و ده باين من نوعية الستات اللي بتدخل حياته و طريقة لبسهم و أسلوب حياتهم .. عالمي بجد شكلاً و فكراً و نمطاً.

مش لابس أحدث موضة لكن جواه لسه لابس الجلابية و عايش بمعطيات القرية و بيتكلِّم زي أي حد جاهل أو رجعي ..

سادساً .. عمرو ما اهتمش يعلن إذا كانت دينا مراته رسمي و لا لأ .. بس ما اتكسفش يعلن إنها حبيبته و تهمه و تخصه .. خلانا كلنا شايفين قدامنا راجل بيدي الست بتاعته كل الأمان و السند و الالتزام و الدعم اللي بيضمنهم الجواز للست.

و في نفس الوقت مديها الشغف و الاهتمام و الدلع و الحنية و التمييز اللي بيديهم كل راجل لعشيقته .. لا عاملها بإهمال عشان ضمنها زي ما كل الرجالة بتعمل لما تتأكد من مشاعر الست و تبقى مراته.

ولا اتنكّر لها لما علاقتهم اتكشفت و رمى عليها اللوم و قال لها ما كله كان بمزاجك و احنا ما اتفقناش على كده و شيلي شيلتك لوحدك أنا ماغصبتكيش على حاجة.

بالعكس اتغير ١٨٠ درجة عشان يفضل راجل في عينيها .. و في لحظة لاقينا عمرو اللي طول عمره غامض و بيستخبى و حياته سرية بقى مايمانعش ان السوشيال ميديا كلها تتقلب بسبب صورة و لا فيديو له مع دينا.

ما استخباش زي الفار الجبان و لاقعد يردد شوية مصطلحات دينية عشان يعجب الرعاع و يحلف و يتقطع و يقول : أقسم بالله مامراتي ..!!

للمزيد..

دينا أنور : الرجولة مش ممارسة جنس وانتصاب !!

سابعاً .. بخصوص فرق السن مابينهم أحب أقول لكم إنه و لا باين عليهم ..و الفرحة اللي في عيون دينا و هي معاه فرحة بنت بتحب زميلها في الجامعة.

عمرو ماساومش دينا عشان يبان دنجوان على حسابها .. عمرو دعم دينا و سندها في المجال اللي بتحبه و ساعدها بعلاقاته و خلاها سوبر ستار عشان تكون مستقلة مادياً و معنوياً و تفضل معاه بإرادتها مش عشان محتاجاه.

دينا قاعدة مع عمرو بمزاجها و بتتكلم عليه و عيونها بتلمع من الحب لأنها مبهورة بيه و برجولته .. مش عشان بيصرف عليها و لا من غيره ممكن تضيع .. لأنه ساعدها تكون حرة .. و الست الحرة دايماً تمشي ورا قلبها ..

ثامناً .. عمرو راجل سندال على رأي الأغاني الشعبي .. حاطط صباعه في عين التخين و عايش على مزاجه و بيظهر مع حبيبته في كل مكان و مش بيبرر لحد و لا بيسمع لانتقاد حد و لا خايف من هجوم حد.

دايس عالمجتمع بالقديمة و بيلعّب حواجبه للكل و مطلّع لسانه و بيقول لهم هو كده و إذا كان عاجبكم .. و دي لوحدها كفيلة تخلي الست اللي معاه تشوفه سوبرمان و بطل اسطوري و ماتشوفش رجالة غيره و تبتسم و هي بتقول عليه معقّد كل الناس ..!

تاسعاً .. دينا عارفة كويس إنها في حماية راجل .. عارفة إن الكل عامل لها مليون حساب .. عارفة إنها تقدر تلبس اللي يعجبها و تعمل اللي يعجبها و ماحدش يجرؤ ينتقدها و لا يمشِّي عليها تقاليد المتخلفين.

عايشة فراشة حلوة بتشتغل و تنجح و تحب و تسافر و تتصور و تعمل كل اللي نفسها فيه .. لكن جنب عمرو بنشوفها حاجة تانية خالص .. طفلة و حبيبة و عشيقة و زوجة و أم و ابنة و مديرة أعمال.

واقفة في وسط مليون بنت شقرا و سمرا و أجنبية و إيشي ممثلات و إيشي مغنيات و على وشها راحة و سلام و طمأنينة لمجرد إنها حبيبة عمرو .. عمرو اللي كان قدامه كل دول بس حبها هي و قال عليها أم روح حلوة ..!

عاشراً .. اللي بيهروا و بيقولوا دي منظرة و فشخرة و الحقيقة مختلفة و هو بيستغلها عشان يزود مشاهداته .. أحب أقول لكم اتوكسوا .. حتى لو ده صحيح فعالأقل خلّى كل البنات و الستات تحسدها و تتمنى ربع حظها.

.و خلاها تحس إنها مميزة و نجمة كليب أهم مطرب في الوطن العربي .. حتى لو كان بيقلع الماسك الجميل ده بعد ما يروحوا و يعاملها بجفاء .. عالأقل أحسن منكم يا اللي مش فالحين لا برة و لا جوا .. برة البيت بتمشوا قدام ستاتكم و مابترضوش تمسكوا ايديهم حتى و بتتكسفوا تدلعوهم لا يتقال عليكم شخشيخة.

و جوا البيت قاعدين بالفانلة الحمالات و لاويين بوزكم و قاعدين قدام الماتشات و عالنت .. و يوم ما تيجوا جنبهم عالسرير يا تهجموا هجوم البهايم تحت تهديد لعنات الملائكة يا تلفوا وشكم و ترفعوا صوت الشخير حسب التوقيت المحلي لمدينة القاهرة ..

أقول تاني ؟؟؟ و لا كفاية عليكم كده !!!

#الدكتورة_بنت_الباشمهندس

صفحتنا الرسمية فرندة – Farandh

للمتابعة والمزيد عن حكاية تحرش هشام علام:

هشام علام .. الضحية الرابعة سورية: حط ايدو على خصري من ورا !!

هشام علام متحرش |الشهادة الخامسة لصحفية سورية: دفعني على السرير

شارك المقالة