מיצג בת”א: נתניהו חותך פרוסה מעוגת דגל ישראל

מיצג בת”א: נתניהו חותך פרוסה מעוגת דגל ישראל

מיצג בת”א: נתניהו חותך פרוסה מעוגת דגל ישראל

المصدر: ynet

האמן שהציב בעבר פסל מוזהב של נתניהו, הציג יחד עם כ-15 אמנים נוספים מיצג נוסף עם דמותו ליד שולחן עמוס אוכל ושמפניה תחת הכותרת “הסעודה האחרונה”. למרות ההתעלמות מתקיפת המפגינים בת”א, בליכוד מתחו ביקורת על המיצג: “זו לא הסתה אלא קריאה לפעולה”.

בכיכר רבין בתל באביב הוצב הבוקר (יום ד’) מיצג מחאה הנושא את השם “הסעודה האחרונה”, ובו פסל בדמותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יושב לצד שולחן עמוס באוכל ובקבוקי שמפניה, והוא חותך בידו פיסה מעוגה המעוצבת כדגל ישראל.

את המיצג יצרה קבוצת של כ-15 אמנים בהובלת איתי זלאיט, שהכין בעבר את פסל הזהב של נתניהו בכיכר רבין ואת פסלה של מירי רגב בכיכר הבימה בתל אביב.

זלאיט אמר ל-ynet: “זאת עבודה בגודל של ארבעה על תשעה מטרים והוקדשה לה מחשבה רבה. היצירה הזאת מרגשת אותי מאוד ולפי כמות התגובות היא הצליחה לעשות הרבה רעש. אני מקבל תגובות לכאן ולכאן. חלק אומרים שזה מרגיז אותם וחלק טוענים שזה מבטא את התחושות שלהם”.

גורמי ליכוד, שמאז אמש בוששו להתייחס לאלימות פעילי ימין בהפגנה בתל אביב, דווקא מיהרו לגנות את המיצג. השרה מירי רגב כתבה “זו לא הסתה אלא קריאה לפעולה”. ח”כ אסנת מארק הגדירה בציוץ את מיקום המיצג כ”כיכר מלכי ישראל” והוסיפה כי “הכתובת על הקיר והיא כתובה בדם”. לאחר מכן היא מחקה את בציוץ. 

للمزيد..

8:46 דקות של סבל: המספר שהפך לסמל המחאה על הרג ג’ורג’ פלויד

العشاء الأخير للديمقراطية الإسرائيلية .. عرض فني يسخر من نتنياهو

قدم 15 فنانًا إسرائيليًا ،اليوم الأربعاء، عرضًا احتجاجيًا ضخمًا بعنوان “العشاء الأخير” في ميدان رابين في تل أبيب ، رفضًا لسياسية رئيس الوزراء الإسرائيلي، بنيامين نتنياهو.

ويظهر العرض الاحتجاجي تمثال لرئيس الوزراء بنيامين نتنياهو وهو يجلس بجوار طاولة طولها 10 أمتار وفوقها شمعدانان محملة بالطعام وزجاجات الشمبانيا، وينتزع نتنياهو قطعة من كعكة ضخمة تشبه العلم الإسرائيلي ويقطعها.

מיצג בת"א: נתניהו חותך פרוסה מעוגת דגל ישראל
מיצג בת”א: נתניהו חותך פרוסה מעוגת דגל ישראל

وتزخر المائدة بالمشروبات الكحولية المختلفة والفاكهة واللحوم مع سيجار واحد في إشارة إلى مزاعم الفساد ضد رئيس الوزراء الأطول بقاء في منصبه في إسرائيل.

وقال إيتاي زاليت قائد الفنانين بالعرض الاحتجاجي : هذا العمل يرمز إلى العشاء الأخير للديمقراطية الإسرائيلية.

وعلق نتنياهو على هذا العرض الاحتجاجي قائلًا: إن تصويره في لوحة ساخرة تحاكي تناول المسيح لوجبته الأخيرة قبل صلبه، بمثابة تهديد بالقتل.

للمزيد..

למרות קורונה … ישראל מודיעה על חזרת הלימודים ומסכנת את התלמידים

صفحتنا الرسمية فرندة – Farandh

شارك المقالة