رشا عزب تكتب عن تحرش وائل عباس (دي مش خناقة من بتوع زمان يا وائل)

رشا عزب تكتب عن تحرش وائل عباس (دي مش خناقة من بتوع زمان يا وائل)

علقت الصحفية رشا عزب على تريند تحرش وائل عباس بعدة فتيات.

ويبدو أن تريند الناشط الحقوقي والمدون وائل عباس لم ينتهي بظهور فتاتين إحدهم نشرت تعرضها للاغتصاب منه والأخرى قالت انها تعرضت لتحرش إلكتروني.

ويبدو أن الهاشتاج الذي تم تدشينه منذ فترة عن التحرش الجسدي فتح شهية الصحفيين والمثقفين في مصر للتراشق وتبادل الاتهامات بينهم حول وقائع تحرش حدثت كثيرا.

للمزيد..

فيديو 18+ العادة السرية علنًا!! .. تاريخ استمناء المصريين في الأماكن العامة

وقالت رشا عزب عبر سابها الرسمي على موقع التدوينات القصيرة تويتر:

مضطرة اتكلم في حوار وائل عباس مع الاسف، مضطرة عشان نبرة الاستحقاق والتعالي المقرفة اللي بيتعامل بيها مع الأمر كأنه خناقة من بتاعة زمان..انسي زمان عشان مش هيغفر لك الكوارث والاذي البالغ اللي سببته لستات كتير..ملعونة الاستحقاقية المبنية علي نضال سابق، وفوق جسم الستات ينكشف الجميع.

للمزيد..

ضحية جديدة لـ وائل عباس | بعتلي فيديو جنسي وكان سني 18 سنة (وائل عباس مغتصب ) 

ليه مضطرة اتكلم رغم صدمتي الحقيقية فيك، عشان اقول ان اللي عملته وعمله رجالة كتير من الدوائر المحسوبة علي الثورة خلاني افكر ازاي بنات الثورة وقبلها بنات العمل العام عانوا مع اشكالكم الوسخة وازاي كان مكتوب علينا نواجه فجر الدولة وذكوريتكم وممارستكم المنحطة.لكن ده كله بيتغير دلوقت
فخورة جدا بجيل من البنات والستات مش بيخاف، عنده معايير أكثر احتراما لنفسهم وجسمهم، رابطين الخاص بالعام وفاهمين أنها معركة واحدة، بيتخلصوا تدريجيا من سطوة نفوذكم علي عقلهم ومفيش حد كبير عن المحاسبة، مفيش يا وائل ويا يسري فودة ويا كل الوان طيف الرجالة المناضلين المجرمين

للمزيد..

وائل عباس متحرش | فتاة تنشر شهادتها: أخرج عضوه الذكري أمامي!

صفحتنا الرسمية فرندة – Farandh

 

شارك المقالة